Мікро блог про маркетинг та рекламу в інтернеті

5 кроків для складання маркетингової стратегії

Уявіть, що ви збираєтеся виступити перед аудиторією. Ви виходите на сцену, стоїте за трибуною і дивитеся на свої записи і ... тільки що зрозуміли, що сторінка порожня. У вас немає плану, що сказати.

Вищезгаданий сценарій, ймовірно, викличе у вас занепокоєння, і це правильно. Коли ви звертаєтеся до аудиторії, вам потрібно спланувати, як ви збираєтеся це робити, і ваша маркетингова кампанія нічим не відрізняється. Ось чому вам потрібен комплексний план маркетингової стратегії.

Отже, як виглядає добре складений план маркетингової стратегії? Як ви можете його створити? Нижче ми відповімо на це питання за допомогою інструкції по маркетинговому плану, в якому розглядаються п'ять основних елементів, які повинен мати кожен бізнес.


1. Управлінське резюме


Будь-маркетинговий план слід починати з резюме. Резюме повинно відображати головну мету вашого плану і має вказувати, як ваш план сприятиме ширшій місії вашого бізнесу.

Резюме повинно бути конкретним для вашого плану, але не повинно бути занадто детальним. Воно повинно прояснити, чого має досягти цей план, але при цьому слід відкласти технічні деталі на потім.

Головна мета резюме має зводитися до чогось на кшталт: «збільшити дохід для продуктового відділу X за рахунок збільшення числа потенційних клієнтів серед цільової аудиторії цього відділу».

2. Зведення стратегічної ситуації


Наступним пунктом у нашій інструкції по маркетинговому плану є коротка інформація по стратегічній ситуації. У цьому розділі представлена ​​важлива інформація, яку необхідно знати, перш ніж переходити до деталей плану. По суті, він закладає основу для цілей і стратегій, які будуть обговорюватися пізніше.

Для аналізу стратегічної ситуації, вам потрібно визначити:

- ринок вашого плану (покупці, на яких буде орієнтований ваш план)
- конкуренти
- учасники (окремі особи / групи в рамках вашого бізнесу, які будуть відігравати активну роль)


Після визначення кожного з цих компонентів вам слід провести SWOT-аналіз (сильні і слабкі сторони, можливості і загрози) вашого бізнесу і ваших конкурентів. Оцініть, де ви можете добитися більшого і де ви перебуваєте зараз серед конкурентів.

3. Маркетингові цілі і ключові показники ефективності


Якщо в своєму резюме ви визначили широку, всеосяжну мету плану маркетингової стратегії, то в ваших маркетингових цілях ви вказуєте конкретні цілі і показники, яких повинен досягти ваш план.

Наприклад, якщо ваше резюме включає в себе поліпшення генерації потенційних клієнтів, одна з ваших цілей може бути зосереджена саме на залученні X нових клієнтів у наступному кварталі.

Зокрема, ви повинні використовувати цей розділ для визначення ключових показників ефективності (KPI), які ви збираєтеся відслідковувати після того, як ваш план буде реалізований. Чи слід вам стежити за показником відмов в цьому плані? Що щодо рейтингу кліків (CTR)? Визначте, які метрики Вам потрібно знати.

4. Маркетингові стратегії 


В цьому розділі ви викладаєте суть вашого плану маркетингової стратегії. Тут ви дізнаєтеся про різні стратегії, включених до плану, і про те, як кожна з них буде сприяти досягненню ваших спільних цілей. 

Зокрема, ви захочете звернути увагу на чотири типи стратегій: продукт, поширення, ціна і просування. 

Стратегія продукту 


Ваша продуктова стратегія повинна бути зосереджена на продукті чи послузі, які ви продаєте. Які переваги вони мають для клієнтів? В якому контексті вони можуть бути використані? 

Відповіді на ці запитання - необхідний перший крок до визначення і обґрунтування того, як ви збираєтеся продавати свою продукцію. Якщо ви не знаєте сильні і слабкі сторони продукту, ви не зможете знайти кращий спосіб його продати. 

Наприклад, якщо ви продаєте нову електричну зубну щітку, ви повинні запитати: чим вона краща за іншу зубної щітки? Якщо відповідь полягає в тому, що вона використовує нову технологію, ви повинні поставити цю функцію на чільне місце свого маркетингу або якщо простіше зробити цю технологію унікальною торговою пропозицією. 

Стратегія поширення 


Ваша стратегія поширення існує для того  щоб визначити як ваші продукти або послуги будуть транспортуватися, продаватися або доставлятися клієнтам. Чи буде продаватися в магазинах? Вам потрібно створити сторінку нового продукту в своєму інтернет-магазині? Чи варто вам найняти вантажівки для доставки? 

Відповіді на ці запитання будуть відрізнятися в залежності від того, чи продаєте ви товар або послугу. Як правило, товари повинні відправлятися на склади, в магазини або безпосередньо споживачеві. Послуги не вимагають доставки, але мають інші способи поширення, наприклад, транспорт для ваших співробітників. 

Цінова стратегія 


Фінансові елементи завжди мають вирішальне значення для правильної реалізації на будь-якому етапі вашого маркетингу, тому ваша цінова стратегія заслуговує вашої уваги. Ця стратегія обертається навколо того, скільки коштуватимуть ваші продукти або послуги, а також будь-яких знижок або пропозицій, які ви можете запропонувати в рамках своєї кампанії. 

Щоб зробити цей крок правильно, потрібен ретельний аналіз того, скільки ваша цільова аудиторія буде готова платити за продукт або послугу і що може зробити людей більш схильними до покупки. Якщо це виходить за рамки цінового діапазону вашої цільової аудиторії, навіть самого кращого маркетингу може бути недостатньо, щоб переконати людей купувати. 

Стратегія просування 


У вашої стратегії просування досліджується формат вашого маркетингу. Ця стратегія, мабуть, найбільш безпосередньо пов'язана з маркетингом. Як ви будете рекламувати свій продукт? Які канали ви будете використовувати для залучення клієнтів? 

Є безліч тактик, які ви можете включити в свою стратегію просування. Ось кілька з них, які ви можете спробувати: 


про кожен із способів просування ми підготуємо окрему статтю у нашому блозі

5. Маркетинговий бюджет


Останній елемент нашої інструкції з маркетингового плану - це ваш маркетинговий бюджет. Цей крок відноситься не до бюджету всього вашого маркетингового відділу, а до бюджету цього конкретного плану.

Плануючи свій бюджет, ви повинні вказати, скільки буде коштувати все в вашому плані, і як ви розділите свої фінансові ресурси для задоволення цих потреб. Переконайтеся, що все, в цьому розділі маркетингового плану, відповідає вашому загальному маркетинговому бюджету.


Більше корисної інформації про маркетинг та рекламу в інтернеті за посиланням на цьому тексті

Made on
Tilda